alex_shutyuk: (Default)
alex_shutyuk ([personal profile] alex_shutyuk) wrote2015-09-19 10:59 am

Трохи про новини міського озеленення


Трохи розкажу про те, що планується та назріває.
Був вчора в Галицькій районній адміністрації на зустрічі щодо майбутніх висадок дерев в центрі міста. На осінь вони планують досаджувати дерева у порожні лунки (наприклад на просп. Свободи, вул. Винниченка та пл. Ринок біля Ратуші). На Свободи планують саджати каштани, але якийсь інший підвид, який не їсть міль. Також мають висаджуватися дерева на розділовій смузі на просп. Чорновола біля Міленіуму. На цю ділянку зупинилися на колоновидних грабах. Цікаво спостерігати за цією трансформацією - торік всі доводили неможливість та небезпечність висадки дерев на Городоцькій, тепер це вже сприймається нормально.
Ще є ініціатива від групи бізнесменів озеленити вулицю Стрийську на виїзді з міста - вчора якраз їздили з ними у розсадник дивитися на дерева, зупинилися на поєднанні двох видів кленів (один з них на фото, інший червонолистий).
Ще ідея - таки висадити дерево у передбачену для нього лунку біля готелю Львів. Одна з кандидатур для висадки - тюльпанове дерево. В розсаднику такий саджанець 4-5 метрів заввишки коштує 3,5 тис. грн і цю суму доведеться збирати спільнокоштом. Але виростає воно велике і дуже красиво квітне (але якщо маєте інші пропозиції - пишіть, не соромтеся)).
Ще одне тюльпанове дерево можна посадити на площі Яворського.

На Чорновола під платани мають ритися ями на наступному тижні (там вийшла плутанина із заміною підрядника, тому так).

І ще одне місце, де мають висаджуватися нові дерева (але вже мабуть не цього року) це пл. Митна. Про неї потім напишу детальніше, поки коротко. Ситуація там досить показова - є розроблений проект, в якому є перелік дерев, які повинні висаджуватися - там мають бути всякі райські яблуні і інші прикольні речі, але при проходженні держекспертизи це все зарубали - "навіщо такі дорогі дерева? купуйте липи по 300 грн." Тепер питання риторичне - відмовлятися від задуманого та саджати кволі липи чи шукати спонсорів? Оголошувати черговий спільнокошт та читати 100500 коментарів про зраду? Порадьте шось.


1. Граби для Чорновола.


2. Червоні клени для Стрийської.


3. Інші клени для Стрийської.





Такі діла.


[identity profile] devskripatch.livejournal.com 2015-09-19 08:18 am (UTC)(link)
Звісно шукати спонсорів, або знов спільнокоштом. Полюбляю таке прислів'я "Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі" Мораль у тому, що дашеві речі і прослужать недовго й доведеться віитрачати кошти знову...

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:14 pm (UTC)(link)
Адміністрація от вже зробила для себе відкриття, що коли саджаєш крупномірні саджанці, то вони і вигляд відразу мають і поламати їх важче, ніж дешеві патички, які вони саджали раніше.

[identity profile] devskripatch.livejournal.com 2015-09-19 07:39 pm (UTC)(link)
То вже добре :-)

[identity profile] Максим Ціж (from livejournal.com) 2015-09-20 06:28 am (UTC)(link)
А сихівська адміністрація (чи жек) добряче лоханулась цього літа.
По боднарівці посидили десь десятків 2-3 таких пуцьок які колись мали стати деревами. За літо приблизно половина пересохла. Хто піде в тюрму?

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-21 09:40 am (UTC)(link)
Ну, якщо написати запит, то можна і розрухати їх. Може в майбутньому мудрішими будуть.

[identity profile] slayer-bulia.livejournal.com 2015-09-19 08:23 am (UTC)(link)
Якщо спільнокошт ефективний, то фіг з ними з коментами.

[identity profile] bjernhona.livejournal.com 2015-09-19 08:58 am (UTC)(link)
+1 до коменту Булі.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:15 pm (UTC)(link)
Я просто опасаюсь, чтобы этот энтузиазм людей не иссяк, если его слишком интенсивно эксплуатировать.
Edited 2015-09-19 16:16 (UTC)

[identity profile] taras khomytskyy (from livejournal.com) 2015-09-19 08:59 am (UTC)(link)
Цікаві плани, і добре що озеленення іде. І не бачу нічого поганого у спільнокошті, доречі а обгрунтувати, що липи це погано ніяк не можна?

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:09 pm (UTC)(link)
Ну от щойно спілкувався з ландшафтниками, які сварили липу за те, що вона випускає знизу стовбура купу диких пагонів, які дуже захаращують її, затіняють газон і призводять до утворення на стовбурі великих некрасивих наростів.

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-21 09:41 am (UTC)(link)
а японці спеціально так обрізають дерева - щоб такі нарости робилися.

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-19 09:04 am (UTC)(link)
А я пропоную надавити на тих хто робив експертизу.
Як на всяку хрінь - то в бюджеті купа грошей.
Бачу, це сподобалося ЛМР - активісти роблять проекти, збирають погодження і збирають кошти.

Знову ж таки, вважаю за необхідне, щоб по деревах писали заключення чи обгрунтування спеціалісти - лісотех, політех, ботсад і т.п.: по перше, закриємо писка ЗРАДНИКАМ, по друге, уникнемо багатьох помилок і матимемо рекомендації щодо утримання даних дерев. т.п.

Щодо тюльпанового дерева - а що кажуть дендрологи і т.п.? тут навіть не справа в 3,5тис., а в тому, що як буде дереву погано, то і вигляд буде не дуже.
Ще можна подумати про магнолію, а якщо можна - адамове дерево - тим більше там церква - головний айстопер.
http://prozahid.com/content-14366.html (http://prozahid.com/content-14366.html)

По площі митній - якщо таки СРАНІ БЮРОКРАТИ заріжуть нормальні дерева - постараюся докластися. Зрештою, Кумпель і Старгород, певно, з радістю профінансують дерева.
Але пропоную надавити на тих бюрократів через ЗМІ.

І по грабах - а чи не краще було взяти кульовидні дерева - видно дорогу/пішоходів. Це буде з часом суцільний ряд чи поокремі?

Image

Image
Image

Image
Edited 2015-09-19 09:22 (UTC)

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:06 pm (UTC)(link)
Про Старгород не знаю, а от про Кумпель чув, що їх ніби лише їхній літній майданчик цікавить.

[identity profile] dmytro dziuma (from livejournal.com) 2015-09-19 10:13 am (UTC)(link)
По дереву біля готелю "Львів" дуже вже напрошується коментар - а готель не міг би проспонсорувати? Благоустрій біля готелю є в інтересах самого готелю в першу чергу. Та й сума смішна.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:03 pm (UTC)(link)
Ми з директором готелю колись давніше спілкувалися, він ніби був не проти, але всі наступні спроби переговорити з ним більш конкретно були невдилими - "директор у відрядженні/ на нараді/ у відпустці..."

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-22 07:26 am (UTC)(link)
Василь Васильович обіцяв до кінця тижня узгодити з інвестором це питання. Отака хитра відмазка:)

[identity profile] silvan1.livejournal.com 2015-09-19 02:17 pm (UTC)(link)
1) Я за спільнокошт для Митної, в жовтні неодмінно закину копійчину, в дупу ці нудні липи.
2) Каштани, які не їсть міль, то скорше за все червоні каштани, там не треба а-ля київський сорт "Бріоні", червоні каштани міль в принципі не їсть.
3) Підтримую ідею про лунку для гот. Львів - нехай готель хоч трохи докладеться, не все ж гівномайданчика тротурари перекривати.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 04:04 pm (UTC)(link)
Каштани мабуть таки червоні. Директора готелю останнім часом ніяк не вдається виловити.

[identity profile] picterman.livejournal.com 2015-09-19 03:24 pm (UTC)(link)
Подивився по фотці з розсаднику і бачу присохлі листя - значить брати і садити потрібно ті дерева, які витримують спеку.
І зараз саме час побачити в живу, які найкраще перенесли це літо.
На фотці наче горобина виявилась "найзеленішою"....
А взагалі я за оріхи - і людям заробіток буде і наче нормально перенесли спеку.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-19 03:59 pm (UTC)(link)
В кленів то не присохлі листя, вони двоколірні, то сорт такий.

[identity profile] picterman.livejournal.com 2015-09-19 04:21 pm (UTC)(link)
зрозумів.

[identity profile] devskripatch.livejournal.com 2015-09-19 07:41 pm (UTC)(link)
лолщо? Заробіток? Маєте на увазі продавати горіхи? Вирощені в межах міста?

[identity profile] picterman.livejournal.com 2015-09-19 07:46 pm (UTC)(link)
Так! В межах міста але не обабіч шестиполосних хайвеїв..

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-21 09:44 am (UTC)(link)
і засрані горіхом хідники. до речі, він дууууеж погано відмивається. не шкода взуття?

[identity profile] triphilon.blogspot.com (from livejournal.com) 2015-09-28 07:24 pm (UTC)(link)
Ой і нажеруться ті горіхи... В місті набагато більше вихлопів, ніж на "хайвеях", бо машини їздять дуже повільно, часто зупиняються і рушають...

[identity profile] picterman.livejournal.com 2015-09-28 08:07 pm (UTC)(link)
Ваш блог міх ахметтелеком чомусь блокує - каже якийсь "неправильний сценарій хоче загрузити".
Edited 2015-09-28 20:08 (UTC)

[identity profile] triphilon.blogspot.com (from livejournal.com) 2015-09-30 06:58 pm (UTC)(link)
Так, це якийсь глюк, який я не можу виправити, в інших блогах такого нема... І не було тут. Таке є тільки у Львові. Воно вантажиться через 10 секунд після завантаження блогу, можна встигнути зупинити.
Спробую вичистити.

[identity profile] Максим Ціж (from livejournal.com) 2015-09-20 06:30 am (UTC)(link)
Пора мутити якусь ГО яка б озеленювала все підряд :)

[identity profile] brown-costume.livejournal.com 2015-09-21 09:45 am (UTC)(link)
або принаймні, контролювала дії комунальних висаджувачів - може менше всихатиме дерев.

[identity profile] triphilon.blogspot.com (from livejournal.com) 2015-09-28 07:19 pm (UTC)(link)
Алексе,
а чому Ви вважаєте липи кволими? З точки зору продукування кисню, поглинання викидів, цвітіння і запаху це прекрасне дерево! А чи ті нестандартні для Львова породи впораються з завданням?
Ще мушу завважити, що платани теж уражає каштанова міль, бачила це в Криму.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2015-09-29 10:12 am (UTC)(link)
Я не вважаю липи кволими в принципі. Я мав на увазі, що при такому підході район купить найдешевші саджанці, які будуть виглядати, як тоненький патичок з кількома листками.