alex_shutyuk: (Default)
alex_shutyuk ([personal profile] alex_shutyuk) wrote2016-04-16 01:52 pm

Скейт-парку не буде


Маю новину стосовно скейт-парку на Левандівці. Якщо коротко - то його не буде. Громада сказала своє тверде та рішуче НІ цій пропозиції.

Після того, як минулоріч було збудовано новий скейт-парк на вул. Богдана Хмельницького, там відразу закипіло життя. Навіть взимку під снігом його використовувало в якості гірки та з'їжджали з нього на санчатах діти.


Виникла думка, що якщо вже є такий попит, то може варто облаштувати ще кілька таких майданчиків у інших районах міста. Щоби обрати місця, я опублікував в себе в блозі пост з пропозицією запропонувати можливі місця розміщення скейт-парків у Львові. В результаті з'явилася ось така карта. Як видно, кілька ділянок запропонували мешканці Левандівки.


Після цього вже районна адміністрація виступила з пропозицією облаштувати скейт-парк на Левандівці на вільній ділянці на вул. Широкій, до чого спонукала нестача якісних місць дозвілля у цьому районі та ініціативність його мешканців. В результаті з'явився ось цей проект.


Щодо цього проекту було кілька зустрічей - внутрішньо у міській раді та презентація для мешканців у районній адміністрації. Ці зустрічі пройшли цілком позитивно та конструктивно - були переважно невеликі технічні зауваження.


Щоправда на зустрічі у районній адміністрації вирішили провести ще одну презентацію - прямо на місці, щоби залучити більше мешканців. Ця зустріч відбулася минулої суботи 9 квітня і на ній все пішло зовсім не так, як на всіх попередніх. Зібралося чимало людей, але більшість з них були налаштовані досить негативно та агресивно. Розмови не вийшло, бо замість конструктивного діалогу відразу почався гвалт із купою звинувачень, ультиматумів, які часто суперечили одне одному. Одні кричали, що на Левандівці і так купа спортивних секцій - боксу та важкої атлетики - і ніяких лівих скейт-парків їм тут не треба. Інші вимагали зробити футбольне поле, ще інші - дитячий майданчик, ще інші казали, що проти взагалі будь-чого та погрожували поламати все, що буде збудовано. На тих поодиноких людей, які починали казати, що якась альтернатива боксу та штанзі буде дуже доречною відразу шикали: "А ти хто такий/така взагалі? І чого тут за всіх розписуєшся?!?!".
Ще була одна старша жінка, яка казала, що "колись тут церква хотіла збудувати релігійно-освітній центр для дітей, їм тоді не дали, а тепер, значить якийсь скейт-парк тут вже хочуть робити? Та що ж це таке коїться???".


Зрештою, лояльні до проекту люди притихли та поступово розійшлися. Лишилося буквально кілька мешканців прилеглих будинків, які лише розгублено знизували плечима та казали, що чимало активних противників ідеї облаштування скверу вони побачили на цій зустрічі вперше.
В результаті тієї шумної зустрічі вирішили провести додаткове анкетування мешканців району. Вчора мав розмову з працівниками районної адміністрації - ті кажуть, що результатом цього анкетування став стос паперів за футбольне поле та проти скейт-парку. Але з футбольним полем є проблема - по-перше, червоні лінії та підземні мережі не лишають для нього місця. Якщо скейт-парк можна робити будь-якої довільної форми та обходити ці обмеження, то від прямокутного футбольного поля ми кут не відріжемо. По-друге, навіть без мереж робити футбольне поле впритул до дороги не найкраща ідея, бо м'яч літає значно далі та вище, ніж скейт. Ну і по-третє - робити футбольне поле біля дороги, тоді як в глибині кварталу є повноцінного розміру шкільний стадіон, було би верхом маразму. Реконструкцію цього стадіону нібито заплановано на наступний рік, а ця ділянка, виходить, залишиться порожньою, адже те, що хоче громада, на ній облаштувати неможливо, тоді як альтернативні варіанти нею категорично не сприймаються. Громада сказала "ні" - значить ні. Демократія.

До речі, я не здивуюся, якщо за якийсь час знайдеться забудовник, що захоче збудувати тут житлову багатоповерхівку. Цікаво, чи в такому випадку футболісти та штангісти з боксерами будуть настільки ж активними та принциповими?


На цьому в мене все. Всім дякую за увагу.
Автор фото з левандівської зустрічі - Юрій Вілков.




[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 12:39 pm (UTC)(link)
Минулоріч я був на аналогічній зустрічі на Богдана Хмельницького і там настрій був зовсім інший. Були голоси проти, були за, але і був діалог. Тут його не вийшло.

[identity profile] demyan danylyuk (from livejournal.com) 2016-04-16 12:41 pm (UTC)(link)
нащо витрачати енергію, час на противсіх?

ні, то ні

може десь інші захочуть

[identity profile] angela-ros.livejournal.com 2016-04-16 12:48 pm (UTC)(link)
На Левандівці скейт-парк? Ви там з глузду з"їхали? Тільки ще одна церква! І побільше!

[identity profile] moonlit-cat.livejournal.com 2016-04-16 12:49 pm (UTC)(link)
это 5! - про Полтву!

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 01:11 pm (UTC)(link)
Ні-ні, не буде. Громада відстояла.

[identity profile] danylo lizanets (from livejournal.com) 2016-04-16 01:13 pm (UTC)(link)
Їбане бидло. Інших слів нема.

[identity profile] bystryj-ua.livejournal.com 2016-04-16 01:39 pm (UTC)(link)
Треба щит з візуалізаціями їм туди поставити - "Тут міг бути скейт-парк, але мешканцям його не треба"

Але може то і на краще, інші будуть більш розсудливі... "бо буде як на Левандівці, тобто ніяк".

То проекту кінець? Чи будете пробувати у іншому районі?
Edited 2016-04-16 13:40 (UTC)

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 01:42 pm (UTC)(link)
Ще на той щит гроші тратити? Не бачу взагалі жодного сенсу.

А в іншому районі вже буде інший проект.

[identity profile] bystryj-ua.livejournal.com 2016-04-16 01:50 pm (UTC)(link)
Краще навіть пам'ятник людській тупості за кошти мешканців :)

А якщо серйозно, шкода часу і сил які витратили на той проект, але все у досвід відкладеться.

Будете міняти підхід? спочатку виясняти думку людей, чи навпаки будете робити без залучення широкого загалу?

[identity profile] vbhjckfd.livejournal.com 2016-04-16 02:58 pm (UTC)(link)
З точки зору теоретиків ти певно неправий, треба було тісніше працювати з мешкануями - скажуть вони.

А практики скажуть, що все правильно робиш. Не хочуть - зроблять там, де люди хочуть.

[identity profile] bystryj-ua.livejournal.com 2016-04-16 03:17 pm (UTC)(link)
І ще, подумалось, що на зустріч приходили ті кому реально було потрібно/цікаво висловити свою думку чи зауваження, а іти до мешканців то лишнє, раз вони самі не напрягались дойти коли питання обговорювалось, то і думкою їх можна знехтувати.

То як більшість, що на вибори не ходить, але критикує.

[identity profile] Сергей Баков (from livejournal.com) 2016-04-16 03:25 pm (UTC)(link)
"Ну і по-третє - робити футбольне поле біля дороги, тоді як в глибині кварталу є повроцінного розміру шкільний стадіон, було би верхом маразму"

Я прихильник скейт-парку. Але так розмовляти, будучи таки міським чиновником, навіть у приватному блозі, з людьми, й дочекатись підтримки? Цей стадіон в мене під вікнами, там, як погода хороша, грає футбол одночасно декілька компаній, від маленьких хлопчиків до старших хлопців. Більше того, це місце не тільки футболу, там бігають зранку й ввечері, відпочивають. Помітьте, чисто там, незасмічено, прибирається.
Але той стадіон має криве поле, коряві доріжки довкола, бо не ремонтувався ще, мабуть, з радянських часів. Потреба є в додатковому місці такого типу, й в ремонті того стадіону. Більше того, поряд є стадіон ПТУ й стадіон "Локомотив", котрі теж потребуюсь суттєвого втручання. Але ж, "ремонт заплановано"...
Так, на тому клаптику нема місця навіть для маленького поля. А на Левандівці точно бракує пустирів? Запитали в людей - вони відповіли. У відповідь міські чиновники їх пообзивали й пообкладали ледве не матюками... Чудово ж.

[identity profile] Баб'юк Роман (from livejournal.com) 2016-04-16 03:56 pm (UTC)(link)
"Понапридумували ту, кура, скейпарки, зробіт я ти накажу шось нармальне, а нє якісь ті во во.. " - думаю я шойно зацитував когось з противників.
Нє то нє, шо тут скажеш, які питання. На Хмельницького класно вийшло, мені сподобалось!

[identity profile] Сергей Баков (from livejournal.com) 2016-04-16 04:49 pm (UTC)(link)
Ви теж знатний дискутант :). Теж міськрадівський чиновник? Варіантів, крім "Понапридумували ту, кура, скейпарки, зробіт я ти накажу шось нармальне, а нє якісь ті во во.. ", точно не існує?

[identity profile] bystryj-ua.livejournal.com 2016-04-16 05:12 pm (UTC)(link)
Існує. Але якщо всіх питати, то одному - парковку, другому - дитячий майданчик, третьому - магазин, четвертому - церкву і т.д і т.п. Варіанту який підійде усім без вийнятку не існує.

В пості написано, що були обговорення і все було в формі діалогу, до останньої зустрічі на місці.
"...Розмови не вийшло, бо замість конструктивного діалогу відразу почався гвалт із купою звинувачень, ультиматумів, які часто суперечили одне одному. .."

Ви були на обговоренні?

[identity profile] Сергей Баков (from livejournal.com) 2016-04-16 05:26 pm (UTC)(link)
Не був, але я розкажу про інше обговорення. Минулої осені, за двісті метрів від того місця. Там, напроти "Барвінку", місцеві мешканці активно протестували проти побудови наступного лайно-кіоску, відбивались, як могли. Ті, що його будували, якщо що, мали на руках ВСІ документи, підписання яких залежить від міськради. Так ось, тоді не було насмішливих й саркастичних постів від того паньства, що тут таким чином проявляє свою здатність до гострої словесності. Не було ображено-саркастичного висновку: "Ну не хочете, щоб вам тут загадили вільний простір смартфоновою будкою, то й не треба, побудуємо в другому місці". І ніхто по причині незадоволення мешканців не відмінив це будівництво. Лайно-будка стоїть, й не одна, ще одна додалась.
Питання, скільки в нас міськрад, а якщо одна, то на що поширюється сарказм її працівників, а на що - "у них є всі документи"?
І ще питання, може ви знаєте. На рахунок офігенної релігійності місцевих. Може ви в курсі, хто звільнив чиновницю, котра заявила вголос про засилля попів? Може ви знаєте, хто з березовим хрестом по місті шкутильгав не так давно, з натовпом тих самих релігійно одурманених? :)

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 05:38 pm (UTC)(link)
Я перепрошую, але де хто когось обзивав? Йшлося про те, що робити нове поле ще й при дорозі над мережами, а поряд лишати в занедбаному стані повноцінний стадіон - це хіба не був би маразм? Мешканці самі би сказали, що чиновники геть подуріли.

[identity profile] Сергей Баков (from livejournal.com) 2016-04-16 05:47 pm (UTC)(link)
"Я перепрошую, але де хто когось обзивав? "
Пречитайте коментарі. А щодо стадіону, котрий є повноцінним - сходіть туди в погожий день, й зрозумієте, що його каткстрофічно не вистачає, навіть якщо відремонтувати. І він не повноцінний, він шкільний, там уроки фізкультури проводять, якщо що. І та, в тому районі є ще два стадіони. На одному з них волейбольний майданчик, побитий і нещасний зайнятий практично завжди. А щодо футбольних, то як ФФУ ім. Суркіса побудувала кілька майданчиків зі штучним покриттям, так і все. Вони вже в жахливому стані, але там завжди повно дітей. Лиш міськраді наплювати на те, що цей вид спорту найбільш популярний.
Будуйте скейт-парки, чому ні? Тільки якщо хочете чути думку мешканців - не чекайте, що вона буде такою, як ви вважаєте за потрібне. Думок багато.

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 05:47 pm (UTC)(link)
Ну от ми щоразу раніше людей залучаємо.
З іншого боку - коли ще нічого немає взагалі, то інтерес до таких зустрічей близький до нуля.

[identity profile] silvan1.livejournal.com 2016-04-16 05:49 pm (UTC)(link)
Ну картинка про амішів і гопників в коментарях нижче просто прекрасна.

[identity profile] gienek.livejournal.com 2016-04-16 05:49 pm (UTC)(link)
Саме так.
Мені це нагадує недолугі спроби американців впровадити демократію в арабских країнах.
Welcome to Lewandiwka...
Фахівцям було цілком зрозуміло, що гірше від того скейт-парку нікому аж ніяк не було б - значить, треба було будувати, а не робити мільйон презентацій для люмпенів...

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 05:54 pm (UTC)(link)
Де ж ви сарказм вгледіли? Лише послідовний опис подій.

[identity profile] gienek.livejournal.com 2016-04-16 05:56 pm (UTC)(link)
Побудуйте їм на тому місці якийсь центр утилізації сміття.
З величезним хрестом на паркані.
Без будь-яких громадських слухань.
Нехай насолоджуються.

[identity profile] Сергей Баков (from livejournal.com) 2016-04-16 05:57 pm (UTC)(link)
"Мешканці самі би сказали, що чиновники геть подуріли. "
Звичайно. Там не місце для футбольного майданчика. А якщо трішки далі, вглиб, по вул. Роксоляни пройтись? Та пустирі розчистити? Та бетонні блоки повивозити, берізки повикорчовувати з корчами? Там можна не просто скейт-парк зі стадіоном, там можна цілий олімпійський спорткомплекс побудувати. Та знову ж, кого воно цікавить? Виберемо ж найбільш проблемне з точки зору сприйняття мешканців місце й будемо там як не церкву, то кіоск, як не капличку, то скейт-парк будувати :).

[identity profile] alex-shutyuk.livejournal.com 2016-04-16 06:07 pm (UTC)(link)
Ну от - спитали думку. Мешканці відмовили. Проект скасовано. Все як ви кажете.

Page 2 of 5